23 augusti 2008

åkt dit...

Ja, hejsan alla som vill läsa.
Nu har jag åkt dit. Och jag måste säga att det känns väl så där.
Å andra sidan så bestämmer jag ju själv hur mycket jag vill skriva och utlämna mej... så jag antar att det kommer att gå bra. Att blogga alltså.
Då så....nu är jag igång.
Att jag trillat dit beror på mitt bloggläsande. Och då visar det sig att många lockar med skoj aktiviteter om man själv har en blogg...så på den vägen blev det.
Först ut är  Sy-verkstan som bjuder på ett sött stitcherymönster:
...inte går det att missa, eller hur?

Kan också berätta att jag igår besökte Quiltbiten, en butik i Uppsala som firar 5års-jubileum. Naturligtvis så gjorde jag en massa "fynd", tror ni det var svårt? Nejdå, jag kom upp i över 150 kronor och fick en lite användbar gåva.
Av tygerna blir det så småningom en duk. Jag prenumererar på en Norsk quilttidning, Quiltemagasinet, där fanns en läcker duk i sista numret.
Återstår att se när duken blir till.
Ja, nu känner jag mej ganska nöjd med mitt första blogginlägg.
Hoppas du vill återkomma i framtiden. Ha nu en riktigt skön augustihelg.
På återseende!