30 augusti 2008

äpplen...

Idag var det städ-dag i trädgården. Äpplen, äpplen och åter äpplen. Varför kan det inte bli lagom med äpplen varje år? Istället är det överfullt ungefär vartannat år och inga äpplen alls åren emellan. Jag krattade ihop veckans fallfrukt, 3 skottkärror!
Då har vi ändå matat hästarna med en hel del. Och äpplen lär vi dras med ett bra tag framöver, hittills är det tidig frukt som rasat ner. Snart är det dags för den lite senare sorten, Åkerö t.ex.
Det är inte bara äpplen naturen bjuder på. På skogspromenaden med hunden så dök detta guldfynd upp.
Inte har jag gjort något syrelaterat idag heller. Däremot har jag beställt ett mönster från Päivi som har gjort en fin sybox av tyg. Den måste jag göra...ännu ett projekt, precis som om jag inte har tillräckligt med idéer som ska förverkligas.
Nu är det dax att "ta kväll". Imorgon är det Tjejmilen som gäller.
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar