24 augusti 2008

min sängkamrat...

Söndagsförmiddag och jag är lite mörbultad, känns det som.
 Min tillfälliga sängkamrat har legat mellan benen på mej hela natten.
Det är inte skönt, och snäll som man är så försöker man vara till lags och inte störa henne. Det är Ronja jag pratar om, svärmors katt,  som bor hos oss under tiden matte jagar ripa. Men annars går det bra....hon spinner, äter och mår bra.

I går kväll så sydde jag ett postkort. Håller i ett sådant byte på ett Yahoo-forum för lapptekniks-intresserade. Vi gör ett kort i månaden efter ett bestämt tema och i augusti var det solnedgång som gällde. Så här blev mitt bidrag:

 Visst är det konstigt ibland, eller rättare sagt ofta. Man är så säker hur man ska göra, tyger framlagda och det är bara att sätta igång.....tror iallafall jag. Kan tala om att jag inte använde ett enda av tygerna jag från början tänkt mej. Klippbordet, strykbrädan, tygskåpet och trådlådorna ser ut som om en tornado dragit fram!! Känns kanske igen?
 Jag har fotat en del av mina inköp jag gjorde hos Quiltbiten i fredags. 
Måste ju bara visa upp mitt lilla "kap" jag gjorde.
 8 härliga tyger, en pigma-penna och ett alldeles bedårande sött strykjärn.
Nu ska ni ha en riktigt härlig söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar