6 september 2008

en vecka...

..har gått. Tjejmilen avverkad, och jag har arbetat hela veckan, som vanligt kanske jag ska säga. 
Jag har också scrappat 2 sidor till en jobbarkompis som fyllde 50 i fredags. Det blev uppskattat. Fotade henne i lite olika situationer...och ni vet hur det är...inte vill man bli fotad och så blir korten som dom blir. Men med glimten i ögat är det ändå skoj att få.
Lördagen idag rusar på....jag är "seg", skulle gärna vilja sy. Fast det är lättare att fastna framför datorn istället. Är på väg till syrummet för att sortera fram lite tyger till en bordslöpare. 
Tänkte sy efter ett mönster ur senaste Quiltmagasinet. Designad av AnnAKa, en norsk designer med tuffa ideér.
Javisst, höll på att glömma. Jag har deltagit i ett tygbyte med 6 inch-bitar. Färgen skulle vara grön. Skickade iväg 6 st buntar med 6 tygbitar i varje. Har i veckan fått tillbaka bytestyger av de andra deltagarna. 
Så här vackra är dom:
Vad som ska bli av dessa återstår att se. Jag tror att jag ska prova på tekniken "disappearing 9-patch", dvs. försvinnande 9-ruta. En teknik som för mej är outforskad. 
Här är en länk till en bra förklaring hur man går tillväga:

Få se nu om jag tar vägen förbi syrummet och åstadkommer något där, eller om det blir något annat...
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar