13 september 2008

God lördagmorgon...

Här har jag vaknat till en blå himmel. Härligt. Känner att det finns lite energi att ta av, trots en intensiv arbetsvecka. Tänk vad lite sol o klart väder kan göra.
I veckan har jag varit på träff med min lokala kviltgrupp "Blockmakarna". Vi förberedde flaggspel som ska dekorera Södertälje under riksföreningens (Rikstäcket) årsmöte som går av stapeln första helgen i oktober. Vimplarna till flaggspelet är sydda av medlemmar runt om i landet.
För dagen har jag en del planer som jag hoppas kunna uppfylla. Dels allt det vanliga men också att påbörja en löpare som jag fick en idé till häromdagen. Tror nog att jag ska ro iland den tanken. Sen ska jag på kurs nästa veckoslut, Spill o Restfest heter kursen. Det blir till att snygga till restena i korgen. För det är dessa som ska användas. Allt och i alla möjliga färger och storlekar, ska bli väldigt spännande
Men nu först är det stallet som gäller.....ner o mocka. Sen kanske det blir lite tyger ett tag.....återkommer!