24 november 2008

mer snö...

och snöstorm. Här har blåst och snöat som bara den. I morse kom jag först inte av gårdsplanen sen Gubbe upp och ploga...plogade byvägen före mej. Sen gick det väl skapligt att komma ut på "stora vägen". Där var ju en hel del snö. Mötte långtradare som rev upp massa snörök som naturligtvis frös fast på min bilruta. Måste stanna och skrapa...hm...vill inte bli en trafikfara så jag skulle köra undan lite in på en avfart. Opps...körde fast naturligtvis. Nåja, jag kom loss så småningom och kom till jobbet trekvart för sent.
Kaos i Norrtälje. Snön vräker ner och det blåser. Massor med trafik i rörelse. Alla bussar inställda....Samma kaos när jag ska åka hem 8 timmar senare. Snö vräker ner, blåst och massor med bilar och snöröjningsfordon. Resan hem tog 1 timme och en kvart. Normalt tar det en kvart för mej att åka hem.....
Vad jag förstår så ska snökaoset fortsätta ett tag till......lite mysigt är det...synd att man måste jobba.
Ha ré allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar