29 december 2008

årets sista dag...

och här är lugnt. Vädret har varit toppen, ca -5-8 grader och sol. Massor med rimfrost som lyser upp och gör dagarna ljusare. Jag laddar batterierna med att pyssla med sånt jag tycker är roligt.
Symaskinen har fått arbeta lite, det har blivit en bordslöpare med ett par maskinbroderier. Nu väntar några små necessärer á la Lizzan att bli sydda. Köpte mej ett charmpack med Moda-tyger som jag har svårt att låta bli. Jag tycker det är så skoj att sy ihop dessa småbitar och sedan skära itu dem igen.    
Kanske det är fler som gillar det?
Andra kanske skulle gjort något rejält av tygpacken (som består/bestod av 100 bitar i storlek 5x5") men jag gör småsaker. Kameran kommer fram lite senare. Först ska jag upp till symaskinen ett tag. Sedan blir det en sväng in till staden för att inhandla lite ätbart, det börjar tryta en aning i skåpen. Därefter måste jag nog njuta av lite frisk luft med vovven. Så framåt kvällen kanske det blir några smakbitar i form av bilder. 
Ha nu en riktigt bra dag, det ska jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar