25 december 2008

juldag...

 ...och här är lugnt. 
Vi njuter och vädrets makter har gett oss ett underbart solsken idag. Frost och kring -4 grader. Härligt. Vovven med husse o matte har fått en lång uppfriskande promenad.
 Klappar öppnades igår och där fanns en del skoj saker. Bland annat en ny pressarfot till symaskinen . Med den ska man kunna frihandsbrodera dekorativa garner och trådar. Det blir min närmaste sysselsättning för kvällen.
 Ett par dagar före julafton så hade en av mina listor jag är med i "lilla julafton", dvs. vi har haft ett julklappsbyte.Vi öppnade gemensamt och hade meilkontakt med varandra.   En köpt och en egengjord julklapp bytte vi. Mina båda hamnade i södra delen av Sverige. Och de jag fick kom också därifrån. Men inte av samma deltagare. Vill ni se vad jag fick?
Ett syetui att ha lite handsömnadsattiraljer i. Passar mej jättebra nu när jag gett på att prova sk. colorwork. Jag fick också två fq i matchande blå/lila färger + ett mönster.
  Tack för dessa fina klappar.
Nu tror jag det är dags för gröt och sen iväg till symaskinen för att leka en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar