3 januari 2009

dagarna går...

och vi är redan inne på dag nr 3 det här året. Nyårsfirandet gick bra och jag har pysslat vidare under mina lediga dagar. Dom börjar förresten att närma sig slutet. På onsdag är det dags igen.
Men ännu finns tid för lite med skapande. Jag håller på för fullt med ytterligare en löpare. Den här gången är det applikationer ock det tar ju lite längre tid då. Tills vidare kan ni få en smygtitt:

Gårdagen ägnade jag mej åt att tillverka tvål. Det är ett nöje jag haft några år nu vid det här laget. Lite pyssel är det men också skoj. Det doftar havre&honung och magnolia i hela huset. Tvålen har legat i sina formar tills idag och nu har jag precis skurit upp dem i lagom storlek och stämplat dem. "Handmade" står det på dem nu...så proffsigt... en lite kul grej tycker jag. Hittade stämpeln på Panduro för ett tag sedan och har nu invigt den. Jag tänkte fota tvålarna men det får bli lite senare. Måste putsa till dem lite i kanterna först....
Nu är det dags för lite fika och sen ut med vovven en sväng.
Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar