5 januari 2009

trettondagsafton...

och jag har sytt klart min löpare. Efter lite sprättande så hamnade "lukkekanten" på rätt sida. Man ska inte ha bråttom då blir det fel, fast å andra sidan vet jag inte varför jag skulle ha bråttom. Den blev ju klar iallafall...bara lite senare Så här blev den:


Synd att det är dags för jobb snart. Bara en dag kvar...å då får man förstås upp gasen och inspirationen. Jag VET att jag ska göra en necessär till mina allmänna syattiraljer som dräller överallt...pennor, spätt, pfiffikus osv. Och det ska jag göra idag...så det så.
Vädret hos oss är strålande. Minus 10 grader, strålande sol och gnistrande snö. Vi har haft riktigt bra väder under de här två veckorna jag varit ledig. Några minusgrader och sol i stort sett varje dag. Härligt med sol just under våra kortaste dagar under året.
Passade på att fota mina tvålar jag gjorde häromdagen. De ska ligga på "mognad" under några veckor nu. Men så här ser dom ut i dag:
Ni ser väl min stämpel? Visst ser det proffsigt ut. 

Nu är det dags för dagens friska luft... hundpromenaden.
Ha en fin  "afton".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar