13 februari 2009

fredagkväll...

och en vecka kvar till sportlovet.
Vad härligt det är när dagarna blir längre o längre.
 Solen skiner fortfarande när arbetsdagen är slut vid 3-tiden. Mysigt.
Jag kan berätta att necessärena inspirerade precis så som jag önskade. Jättekul. Tjejerna förbereder sig med sömnad av framstycke och kviltning till nästa gång. Då ska jag visa hur man syr på dragkedjan på ett fiffigt sätt. Ni som känner Kristina på Quiltbiten vet vad det är för teknik som gäller... (jag tror det är Kristina som utvecklat tekniken) det blir iallafall snyggt. Så nu ser jag fram emot nästa träff.
Annars så har jag väl mest legat på latsidan under veckan. I helgen  måste jag ta tag i mina två stitchery-bommar jag gett mej på.  Inget skoj att halka efter redan månad två...
Men nu är det tv:n som gäller resten av kvällen. "På spåret" är lagom avkoppling.
Ha de´!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar