1 februari 2009

ny dag nya tag...

så får det bli idag...BoM:en, Verandah views,  som jag ska följa har kommit med del 2. Jag är sugen som attan att börja med det.   Nu på förmiddagen har jag också ritat ett förslag till löpare åt min svärmor. Jag har EQ6 så det var inte så svårt att få till det. Min svärmor är inte så van att sy i lappteknik men jag har fått ner henne lite i träsket iallafall.   Hon syr löpare till barnbarnen för fulla muggar... Den här gången har hon bara tre tyger och den ska vara röd. Så här är mitt förslag, det får ju inte vara för krångligt. Jag tycker hon är tuff, 80 år och ger sig in i en ny hobby. Sticka har hon gjort tidigare och förstås sytt barnkläder på 50-talet... men sen har nog symaskinen stått mest för lagning av kläder och inget annat. Jag köpte en ny maskin till henne och tvingade på henne en ny hobby...  Mitt förslag ser ut så här:
Nu är det här en bild från EQ6 (quilt-dataprogram). Så den kommer att se lite annorlunda ut när den är sytt i tyger. Men den är nog lagom avancerad för henne. Och jag tycker den ser läcker ut så här långt.
Nu ska jag rita av mitt broderi på tyg å sätta igång med sömnad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar