8 februari 2009

tiden går...

söndag redan? Ja, det är bara att inse att tiden rinner iväg. Jag har så mycket jag skulle vilja göra så det faktisk är lite svårt att välja. I veckan har jag varit iväg till Täby och handlat lite scrapbookingmaterial... så det vill jag ju börja med. Då måste jag först göra iordning foton i bildprogrammet...hm, å det tar en hel del tid. Känns igen va? Att tiden framför datorn rinner iväg.
Jag har också förberett mej inför tisdagens träff med Blockmakarna, vår lokala kviltgrupp i Norrtälje. Vi har som tema för nästa träff att sy en  liten necessär. Jag tyckte det kunde vara skoj att ha med någon färdig som inspiration. Jag hoppas hinna göra en till idag. Enklast möjliga...
Svärmor kämpar på med sin löpare. Hon ville göra en i skräptyger först...klok människa. Bild kommer så småningom på hennes löpare.
En annan ska jag är jättesugen på att göra är dessa:
Här hittar du fler bilder: Bottlecap-pincushions och här hittar du instruktioner om hur du går tillväga: how-to-make-pretty-pincushions
Lillemor har gjort en hel massa sådana söta nåldynor. Här kan du kika på  Lillemors nåldynor , visst är dom söta? Som små bakelser.
Ha en bra söndag...nu kilar jag upp till symaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar