15 mars 2009

lite sömnad...

men inte så skoj sömnad... Vi har fått nya grytor på jobbet. Dessa har en ganska vattenkänslig kontrollpanel. (!?) Konstig kan man tycka, eftersom det stänks ju massa vatten när grytorna ska göras rena. Nåväl, jag har iallafall sytt ett par "huvor" till dessa paneler. Hoppas de passar för i såfall så blir det ytterligare två. Sen kan vi stänka vatten igen.

Svärmor har sytt hon också. Fast lite skojigare sömnad. Minns ni duken som jag gjorde till henne med mitt EQ6-program? Nu är skapelsen färdigsydd. Jag är stolt över min svärmor. 80 år och har börjat med lappteknik för något år sedan. Här är hennes duk:
Den blir en födelsedagspresent till ett av hennes barnbarn. Bra jobbat Ingegerd!
Nu är det dags för dagens promenad med vovven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar