4 mars 2009

lördag igen...

...hur snabbt kan dagarna gå?
Idag är det inte något strålade väder, till skillnad från förra lördagen. Men det gör inget,  då är det helt ok att vara inne. Och inne finns ju en hel del att göra... både tråkgöra och skojgöra. Tror jag väljer skojgöra idag.
I veckan har vi haft träff med Blockmakarna. Husqvarna-"butiken" var inbjuden för att visa och tipsa om pressarfötter och mellanlägg. Så hade de med lite annat smått o gott till försäljning. Eftersom jag inte har någon Husqvarna så blev det inte så mycket inhandlat. Men några kronor på lite dekortråd blev det iallafall.
Överraskningar är skoj, eller hur? I torsdags fick jag en sådan i brevlådan...från en quiltare till en annan... så skoj. Precis vad som behövdes efter en slitig arbetsdag. Tack o jättekram till Pialuttan.  Där i kuvertet fanns fina trådrullar o spolar o en bit tyg med härliga "visdomsord" eller vad man kan kalla det. 
Här är ett som kan stämma in på många:
Med det önskar jag Er en härlig lördag. Själv går jag upp till symaskinen och fortsätter med min applikationer på vårduken som förhoppningsvis blir klar i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar