2 mars 2009

skidor, fjäll och semester...

oj vad skönt. Äntligen är vi här. Men innan har det varit en del dramatik... som vanligt kanske man kan säga. För visst ska  det hända en del när det drar ihop sig till semester. Först ut så skadade sig en tacka i måndags, ring veterinär, behandla osv... I torsdags halkade vår gamla trotjänare (häst). Ingen problem då, hon hoppar upp och verkar klarat sig bra. Fredagsmorgon vägrar hon gå. Veterinär tillkallas. Ger henne smärtstillande, undersöker och tror att menisken skadats. 
Det går kanske att fixa med flera månaders boxvila o konvalescent.
Vår gamla Miss Piranha blev 27 år
Vi valde att ta bort henne. Det känns lite tomt. Nu återstår att se hur det går för tackan.
* * * * * * * * *
Ja, så kom vi då fram till Grövelsjöfjällen i lördagskväll. Det är vårt favoritställe som vi åkt till i en massa år. Tidigare hade vi ungdomar med oss och då blev det en del utförsåkning. Ungdomarna har blivit vuxna och vår son är hemma och tar hand om djuren. Gubben o jag håller oss till spåren som går på längden numer. Ofta har vi en masa fina dagar i fjällen. I år är det 1 meter snö och just idag är det 5 minus och lite lätt snöfall. Solen lyser med sin frånvaro.
* * * * * * * * *
Jag har sytt lite i går kväll, mitt Veranda views-block blev klart. Sen ville jag prova att göra en liten nåldyna som jag tipsade om för någon vecka sedan. Gu' så skoj det var och så puttenuttigt...jag ska absolut göra fler. Ser att många redan kikat på min lilla nåldyna och jag tackar för goa kommentarer. 
Här är bild på den lille:
Nu tror jag KM är klar med fikapåsen. Det börjar bli dags att ge sig ut på skidorna.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar