6 mars 2009

slut för den här gången...

i vår fjällstuga. Men det dröjer bara 5 veckor så är vi här igen .
Nu ikväll så packar vi taklådan. Skönt att ha det gjort redan. För hur man än tycker att någon brådska behöver vi inte ha, så vill man iallafall komma iväg i hyfsad tid.
Veckan har varit bra och vi har vilat oss och vi har fått massor av frisk luft o avkoppling. Vår gamla vovve är nöjd. Viljan finns men inte alltid att kroppen orkar. Hon fyllde 14 år i onsdags....
I'te'ge's Heloise
4 mars 2009
"Sassa" fyller 14 år!
En del småpyssel har jag gjort också, min symaskin kom fram och en del restbitar från en charmpack. Tänkte ju ge mej på äppelskrutten...men det blev ju som det blev... Jag håller mej till fyrkanter... Härliga vårfärger är det på tygerna så det blir nog en vårlöpare av detta så småningom. Jag ska sy ihop sista sömmen på bitarna alldeles snart. Sedan får den mogna en stund innan jag går vidare. Har lite funderingar på en spetsbård...vi får se. Applicerade vitsippor är också en ide'. Kanske det blir både och. 
Hoppas färgerna gör sig rättvisa. Jag har lite svårt med laptoppen att kolla färgerna när jag gör ordning bilderna.
Nu börjar det bli dags för en liten stund vid symaskinen....åsså blir det en kall öl ikväll. 
Ha det gott allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar