17 maj 2009

Luleå nästa...

nja, inte riktigt ännu. Men jag har gjort en resväska och tillbehörsfodral till min lilla Singer Featherweigth. Jag är riktigt nöjd... så himla skönt när idéerna funkar.
Det som saknas är handtag. Jag får inhandla det i morgon, tänkte ha svarta nylonband.
Jag passade på att göra ett fodral till fotpedalen och sladden. En liten börs till spolar o pressarfötter. Snöre i sidorna för att hålla ihop sidstyckena, två omlottlock med kardborrknäppning.
Jag tjänar 2 kg på vikten genom att ha denna väska i tyg istället...så då kan jag ha lite annat med i handbagaget också. För min raring ska naturligtvis vara handbagage...fattas bara
Varför Luleå? Jo, Quiltlistan som jag är med på anordnar en träff där i Juni. Det ska bli så skoj att träffa damerna i Norr. Hoppas på en riktigt sömnads och inspirationshelg med en massa skoj minnen att ta med hem. En o annan tygbit blir det säker också. Vi ska ju hålla till i Quilterians lokaler. 
Så plånbok o kamera följer med också.;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar