19 juni 2009

6-kantsdukar...

...sydde jag i Luleå. Tygerna köpte jag på Quilterian. Dukarna var lättsydda och skoj att får resultat så snabbt. Som någon sa, detta måste vara Sveriges mest sydda duk. Jag har sett så många och det finns säkert en massa som jag inte sett. Så skoj för Anette L som gjort mönstret. I original ska det vara ett sött litet broderi också... men det får bli på nästa duk.
På Quilt-listan pratas det om att börja spara till nästa års träff i Luleå. Idén att spara tio-kronor i en tom Coca-Colaflaska har kommit upp. Jag tänkte nappa på det jag också. I dag har vi druckit öl här hemma, öl som var i 1-liters petflaska. Perfekt att spara i, tycker jag. Så jag var ju tvungen att kika i KMs plånbok efter några tior att spara. Det tyckte inte han! Han kontrade med att han minsann spar på papperslappar från plånböcker, det ska vara 2 nollor på dem och så tänkte han kolla i MIN plånbok!!  I fortsättningen tänker jag inte tala om när jag ska titta i hans plånbok.  Så det så.
Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar