15 juni 2009

Luleåträff...

I helgen var det så äntligen dags för träffen med syvänner från Quilt o Lappteknik-listan. Brita på Quilterian höll med perfekta lokaler, isolerade med tyg...!
Glada damer och en herre sydde för fullt hela helgen. Goda skratt, god mat, gott fikabröd (Tack Angelica o Annika). Massor av ideér och inspiration. Så härligt det är med syfolk, vi har aldrig träffats men ändå är det som vi känt varandra hela livet. Lördagskvällen avnjöt vi en god middag på "Båten" i Luleå.  Därefter kunde vi inte låta bli att ta en sväng till Quilterian för att umgås och sy lite till.
Vi påbörjade med att sy kort för tidigare under lördagen visade jag några kort jag sytt o bytt...  Min tanke var att vi skulle sy ett par kort som vi skulle byta med varandraoch alla nappade på idén.  
Här är resultaten av vår produktion:
Överst har vi Lars o Karins kort(Tåsjö),
nästa rad:  Åsas (Tumba) o Angelicas (Gammelstad),
därunder: Evas (Arvidsjaur) o Kristina (Arjeplog),
nedre raden: AnneMarlen (Norrtälje), Anna-Greta (Boden) och Annika (Arjeplog)
Röda kortet till höger har Brita (Luleå) gjort.

Visst är de fina, alla korten? Jag tror ingen tidigare hade gjort några kort, bortsett från mej själv då förstås..

Idag har varit en orkeslös dag för min del. Förra veckan var en intensiv arbetsvecka och sedan for jag iväg till Luleå och där blev ju också några intensiva dagar med massor av intryck. Jag tror jag måste vila ikapp mej ett par dagar nu.
Idag nöjer jag mej att visa korten vi sydde... återkommer med mina inköp i morgon.
Avslutar med ett Stort Tack till mina vänner som var med i Luleå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar