21 juni 2009

sytt tillsammans...

har vi gjort idag. På Quilt o Lappteknik-listan (en mejllista/forum) jag är med i har vi ibland lite skoj gemensamt. Bl.a. brukar vi sy efter samma mönster men med vårt eget tygval o annat. Var  en sitter hemma på sin kammare och syr. Vi har kontakt via meilen om någon fråga dyker upp, vi visar också upp våra alster. Den här helgen har vi sytt en sypåse. Mönstret hittade vi här: sypåse. Min tolkning av mönstret blev såhär:
Jag hade ju inga ringar att använda så min lösning blev öglor, dessa blev väl lite för stora så stängningen är väl "så där"...men jag tycker det får duga.
 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Vädret idag...hm... strålande sol i förmiddags, jag tyckte nästan det var synd att sitta inne vid symaskinen. Men jag hann inte sitta lång stund förrän himlen öppnade sig och regnet "vräkte" ner. Nu framåt kvällen kom solen tillbaka igen.
I morgon har de lovat sol och sommarvärme... ska bli skönt, det har ju varit lite svalt ett bra tag nu.
Nu ska jag hitta på något annat som jag återkommer med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar