24 juli 2009

lite till...

Jag hittade ett egentligen ganska läckert batiktyg som legat några år. Svåranvänt och jag köpte en jättestor bit. Har använt en del som foder. Nu har jag sytt upp en bra bit till av tyget. En större cirkelpung, en lite mindre necessär, ett glasögonfodral och en mobilväska.
Är ensam hemma sedan helgen, ja vovven är hemma med mej förstås. Lite smålarvig, hon längtar efter husse!... det gör inte jag... Jodå, visst är det tomt när man är van att vara två. Och en massa pyssel, hästar och får. Tur att svärmor bor på samma gård. Hon har hjälpt till  stallet. I morrn kommer dom hem, far och son. Sen dröjer det inte många dagar förrän det är min o KMs tur för lite semester. Verandah views-blocken följer nog med då. Hoppas komma ifatt mej där. Såg att det bara är ett block till som återstår.
Nu ska jag in till svärmor, hon ska bjuda på lax o färskpotatis.
Ha dé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar