18 juli 2009

nu...

nu måste jag skriva lite. Det har ju gått nästan 14 dagar sen sist. Dagarna rusar iväg... förstår inte det . Snart åker jag iväg för att handla på Coop i Norrtälje. Tur de har öppet till kl  22.00.
I morgon släpper jag i väg KM och vår son på fjällvandring. Dom åker till Norge och Nedalshytta där de sedan tar sig till Sylarna.
Själv stannar jag hemma för att passa gården tillsammans med Vovven. Vovven förresten, vi var till veterinären för en liten hälsokoll, vi har tyckt hon varit lite hängig. Blodprover tas och det visar sig att hon har både Borrelia och Erlichias.  (fästingsjukdomar båda två) Till råga på all hade hon urinvägsinfektion också...förmodligen en följd av Erlichiasen. Djä*la fästingar, såna äckliga små kryp.
Nu går Vovven på en stark antibiotikakur. Det tar iallafall, skönt. Vovven blev jättemycket piggare på ett dygn.
Tänk om jag får Jag ska få lite sytt nästa vecka!
Ha det gott allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar