22 augusti 2009

en vecka...

första veckan på jobbet avklarad. Det känns att det var ett tag sedan.
Idag tänkte jag unna mej lite tid i syrummet. Jag ska plocka ihop tygerna till min "Margeritt-löpare" á la AnnAKa. Tänkte det kunde vara ett lämpligt projekt att ha med till vår lokalgrupps-träff på tisdag. Det är en hel del ritande på vlisofix och sen blir det ju en massa klippande... passar bra på en sån träff.
Men innan jag kom igång med det så hittade jag en gammal påbörjad liten necce. Sydde på ett par hjärtapplikationer på den och gjorde den klar. Hjärtana är från ett Chocolate Love-tyg som jag köpte hos Lappe-Lisa tidigare i sommras. Passade perfekt här tyckte jag:
Necessären är inte så stor, bara ca 12 x 12 cm. Utmärkt till att samla lite småting att ha i "ryggan".
Vädret idag... inte så skoj. Men iofs behövs det säkert regn. 
Bara det att det blir så grått o fuktigt... (gnäll, gnäll)
Nu ska jag iallafall lura med KM ut på en hundprommis. Väl tillbaka så brukar det kännas skoj med lite pyssel... kanske något mer blir klart idag!
Ha dé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar