17 augusti 2009

första arbetsdagen...

nu är den avklarad med konferens på scouternas lägerö i Roslagens norra skärgård.
Härlig kickoff på nya terminen. Vi hade supertur med vädret. Här i Roslagen har det kommit skurar mest hela dagen, men där vi höll hus så sken solen. Lagom tills vi skulle påbörja hemfärden så började det småregna lite lugnt, men inte värre än att vi kunde vara "utomhus" på båtfärden hem.
... så nu kan jag skryta med att gått på hängbro med bara en tjock tross att gå på och rep att hålla i. Låter kanske enkelt men ganska kymigt för en med höjdrädsla. En stock och bara ett räcke att hålla i var en annan utmaning för mej... sen blev jag kaxig och åkte gunga nedför på en vajer. Ja, jag överlevde
 I går kväll på de sista timmarna av sommarens ledighet så kom jag ju på att jag absolut måste ha en muggpåse, sockernecesär och thepåsefodral att ha med på mina quiltträffar. Alla andra har ju en fin påse till sin mugg.  Och jag har köpt så fin mugg med inbyggd skedhållare så självklart behövdes en påse. Här är den:

Invigs på första lokalgruppsmötet den 25 augusti.
 Nu känner jag att det är dags för vila, jobbig första dag på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar