5 augusti 2009

hemma igen...

i söndagskväll kom vi hem. Borta bra men hemma bäst!
Men vart tar dagarna vägen? Jag hinner inte med på långa vägar det som jag vill göra. Idag har jag iallafall tovat. Å det var länge sedan jag gjorde det sist. Tekniken med att använda bambujalusi har ju kommit till Sverige för några år sedan, det underlättar kan jag säga. Förr så använde jag tvättbräda och gnuggade som en "tok". Idag lägger jag ut ullen på jalusin, blöter med såpavatten och rullar ihop... o rullar... o rullar... o vips så har man ett färdig sittunderlag, eller kattfilt...
Kanske jag ska fota i morgon, har liksom inte tänkt på det.
Min granne har varit snäll och kardat ullen åt mej. Så det var bara att sätta igång, å jag har mer ull kvar som är kardad.
I kväll har jag gått en sväng med vovven i skogen.  Där hittade vi gula kantareller, mums. Så nu är det dags  att rensa lite...
Ha dé,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar