14 augusti 2009

i väntan...

på att Kristina på Quiltbiten skulle släppa sin kursplan i onsdags för hösten måste jag ju passa datorn och klockan. Lekte lite under tiden och skapade små etiketter. Jag skrev ut dessa på tyg och så här blev de:
 Tanken är att jag ska kunna sy i dem i sidsömmen t.ex. Så nu har jag sytt ett glasögonfodral för att testa hur det blev. Mönstret till fodralet har Anette L. gjort och finns i tidningen FatQuarter nr 3-08. Jag minskade lite på bredden för att passa mina glasögon lite bättre.
Jag blev nöjd med både fodral och etikett.

Tillbaka till Quiltbitens kurser.
Jag kom med på julkursen med hemligt innehåll. Jätteskoj. Jag tycker det är så mysigt att åka iväg o sy en dag. Och i början på december så passar det alldeles utmärkt. 
Då behöver jag helt säkert få lite ny energi och inspiration i höst-mörkret.
... men ännu så är det sommar och jag har lite att göra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar