13 augusti 2009

mer tovat...

här går dagarna sin gilla gång. Snart är det slut på sommarledigheten, på måndag är det dags för jobb igen. Här hemma börjar det bli dags att få "ändan ur vagnen", jag har haft 9 veckor på mej att städa huset... men nu är det bara 4 dagar kvar så nu kör jag igång... nu ska förstås allt göras på en gång... städa, putsa fönster, sy gardiner, rensa garderober...
Tovat lite till har jag gjort också, en jättematta att lägga till hunden bak i bilen:
och en stols"dyna":
Den sista gjorde jag av finull. Så mjuk och skönt det blev. Av den ullen ska jag göra sulor till våra vandringskängor. Det tror jag blir bra. Får jag väl se till att göra innan jag börjar jobba igen .
På lördag är det dags för Quiltbitens 6års-jubileum.
Klart jag måste åka dit. Kanske vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar