13 september 2009

länge sen...

hejsan...här var det länge sen jag skrev. Dagarna rusar fram... vet inte riktigt var de tar vägen. Men att hösten är i antågande känns och framförallt märks det på kvällarna.
Iallafall kan jag berätta att jag förra söndagen var på "plånboks-kurs" hos Kristina på Quiltbiten i Uppsala. Det är så skoj att gå kurs för henne, de är alltid så välplanerade och pedagogiska. Kristina är också generös med allehanda tips och ideér, och sådana mottages ju tacksamt. Tyvärr så har jag ännu ingen plånbok att visa upp. Lite avslutnings-kants-sömnad kvar att göra. Fixar det vilken dag som helst.
Denna helg så har vi i min lokalförening Blockmakarna, haft kurshelg. Mikael Svensson var inbjuden... puh, så nu är jag fullmatas av idéer. Det är en kille som verkligensprutar ideér och inspiration. Påfyllning av diverse "bra att ha"-prylar har det också blivit.  Lördagen ägnades åt färgning i olika tekniker. Idag har vi använt oss av angelina i alla möjliga och omöjliga varianter. Även Mikael är en kursledare som bjuder på massa härliga tips utöver kursen.
Nu återstår att reda upp all packning och inköp så jag vet var sakerna finns när jag ska använda dem...
Återkommer med lite bilder på mina egenhändigt färgade tygbitar. Och vem vet, kanske rent av en plånbok också.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar