18 september 2009

Vadstena...

till Vadstena pekar näsan i morgon. Med tillhörande besök i klostret och kyrka.   Jag bor ju granne med Finsta, Heliga Birgittas födelseort. Där finns en förening som jag var engagerad i för några år sedan pga. att jag arbetade på gården där just Heliga Birgitta påstås vara född. Nejdå, ingen gård med religlös inriktning... där var en lantbruksskola, senare naturbruksgymnasium, numera nerlagd. Där var nog andra uppenbarelser på kvällarna än vad Birgitta sades ha...  Nåväl, iallafall så bjuder denna förening på en resa till  Vadstena och guidad tur i Heliga Birgittas fotspår. Heliga Birgitta startade ju klostret i Vadstens.
Lite skoj och avkopplande att åka på en sådan resa... allt klappat o klart. Inga fika eller lunchbekymmer. Bara att följa med.
Vadstena är en fin liten ort, jag har varit där tidigare. Vädret blir fint så kameran åker med. Kanske det kan bli några skapliga bilder.
Apropå bilder så har jag ännu inte fotat mina färgade tyger från kursen som var i helgen. Inte heller har jag sytt färdigt plånboken... var hittar jag mer tid? Tacksam för tips....köpes eller gratis.
Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar