7 oktober 2009

Birgittadagen...

då kan det vara Brittsommar. Men det är det inte idag, blåsigt och lite småruggigt är det istället. Idag är det höstmarknad i Norrtälje, kanske man kan säga att det är marknadsväder. Tror inte jag ska åka in på den. Jag har handlat och varit ute o farit så mycket sista tiden så det känns skönt att stanna hemma ikväll istället. 
Jag hade ju födelsedag för några dagar sedan och fick då en kamera precis som jag önskat mej. Har invigt den lite smått men den här har lite mer finesser är min "gamla" kompaktkamera, det nya är en enklare systemkamera. En behändig mindre modell, Canon Powershot är namnet, och jag är inget proffs så det tar väl ett tag att komma underfund med finesserna.
I lördags var jag till Quiltbiten och hämtade lite saker som jag glömt när jag var på "plånboks-kursen". Inte kunde jag väl låta bli att handla lite tyg till ett fodral till min nya kamera. Köpte lite grå/svarta tyger till det.
Och är man i en tygaffär så finns det förstås många tyger som man vill ha, trots att det redan finns ett stor lager hemma. Jag hittade mysiga jultyger och ett alldeles jättegulligt mönster på en jullöpare som jag bara måste ha.
Så nog har jag att göra hemma istället för höstmarknad, eller hur? Bekänner även att plånboken inte är klar ännu. Men snart så...
Ha en bra onsdagskväll!
 PS! Glöm inte julmysteriet hos 9nas smutthull

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar