4 oktober 2009

nu ska jag komma ikapp...

Ja, ambitioner kan jag väl ha, återstår att se vad som verkligen blir av. Jag börjar iallafall med att visa lite av vad jag gjorde på kursen med Mikael Svensson. 
Blockmakarna, min  lokalgrupp anordnade ju en kurshelg 12-13 september.
Vi färgade med olika tekniker på lördagen och  på söndagen använde vi bl.a. angelina och gjorde glittriga saker. 

Vi använde oss av olika tekniker men det jag fastnade mest för var solfärgning.  En ganska enkel teknik och ett snabbt resultat. Man använder sidenfärger som finns att inhandla på bl.a. Panduro. Tag ett tygstycke, måla på färgen som att väldigt lättflytande, ut i solen och dekorera med div. saker som knappar, spetsar, löv... Ytan som är under dessa föremål får tillbaka ursprungsfärgen. Så läckert. När tyget är torrt så är färgningen klar. Fixera med strykjärnet.
Jag har beställt färger för att leka med i framtiden :-)
Nu en liten tur ut i det vackra höstvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar