1 november 2009

en rosa utmaning...

fick jag av Gunilla. 7 st rosa saker i mitt hus ska jag välja. Hmm... det blir nog svårt, trodde jag. Men börjar jag gå igenom vad som finns här i huset så ordnar sig ganska snart. Först kom jag att tänka på en gammal rosa skrivbordslampa som jag har vid min overlockmaskin. Den är från början åttio-talet...då var det rosa som gällde! Sen gick tankarna vidare till textilier... jodå, jag har en hemvävd bordslöpare med rosa ränder. Sen har ju vovven en rosa pip-boll, som för övrigt är hennes "bebis" när hon är skendräktig . Jag köpte en blomma häromdagen, den är rosa. Sen gick jag vidare till syrummet. Där fanns lite kvar av mina 2 rosa tyger. Rosa stift till textilpennan, brodersnålar i rosa förpackning, i knappburken lite rosa knappar
Och här är bild på alla mina rosa saker:
en rosa tändare råkade visst komma med också.
Nu ska jag skicka utmaningen vidare. De som jag vill ska leta efter saker är: Pialuttan och Quiltan.  Och färgen ska vara Lila... .
Nu önskar jag mina bloggkompisar Lycka till i sökandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar