3 januari 2010

lite sytt...

Här kommer då bilderna på mina små saker jag sytt under helgerna som varit.
Först ut är AnnaKa-väskan från Quiltemagasinet, tror det är nr 6/05. Gammal skåpmat kanske. Men jag tyckte de var så läckra. Hittade tyger i gömmorna som passade perfekt, fuskmocca. Och det var också gammalt. Minns ni när det var modernt med jättebreda ben på jeansen, tror det var på 80-talet. Klart sonen skulle ha sådana. Det var vanligt att man breddade med fuskmocca, därav har sådant tyg hamnat i mina hyllor. Nåväl, det kom till användning en gång till. Här är resultatet:

En plånbok har äntligen blivit klar, resultatet efter en kurs hos Quiltbiten, sista stygnen sydda idag:

En sybörs eller plånbok, jag köpte mönstret på Rikstäckets årsmöte. Sen har det blivit liggandes. Tycker den blev ganska smidig. Tror jag gör en till i lite roligare tyg. 
Den är ser lite "tam" ut. Hittar på en skoj dekorering, ska bara fundera lite på vad .
 Ja, det var de hele för idag. Här är kallt och blåsigt. 
Har inte gjort någon längre promenad idag... tar det imorgon istället. Brr.
Ha dé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar