28 februari 2010

sydag...

Vi har haft en sydag med min lokala kviltklubb "Blockmakarna". Det var trevligt och jag fick lite sytt. Inget är färdigt men jag är en god bit på väg. Nästa helg åker vi på fjällsemester och min reskamrat "Featherweight" åker med. Då hoppas jag bli klar med toppen till detta arbete. Här är en liten förhandstitt:

Säkert kan många gissa vad det ska bli för något... och ni andra får vänta ett tag till.
Det är synd att sådana här trevliga dagar försvinner alltför snabbt. Men jag har redan något skoj att se fram emot innan fjällresan. Dels så ska vår kviltgrupp åka till SyrumQ på en vaddinformation på tisdag-kväll. Det ska bli intressant och det är även första gången som jag besöker deras "nya" butik.
Tror ni att det kommer med någon hem därifrån? Jag är alldeles säker på det, SyrumQ säljer Aurifil bomullstråd som är en av mina favoriter.
Sen längtar jag till fredag... då ska vi åka till Örebro och titta på vår nya lilla vovve. Det ska bli så spännande. Jag tror det blir en söt liten dam. Så här ser hon ut i dagsläget.
Idag har vi flera plusgrader här och all snö har rasat från taken. Nu kan vi andas ut och behöver inte oroa oss för att det ska rasa in. Skottat har vi gjort med säker kan man ju inte vara när det yr snö i blåsten.

Ha det gott alla, nu när vi går in i mars månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar