20 mars 2010

vårdagsjämning...

och våren är verkligen i antågande. Här har varit 8 plusgrader idag. Massor av snö har försvunnit på ett par dagar och jag hjälper till med våren så gott jag kan. Jag hackar sönder och skyfflar kring snön på altanen så den smälter fortare... där fanns ju hur mycket snö som helst, massor har kommit ner från taket.
På syfronten har inget hänt den här veckan, ännu... men symaskin och skärmatta är nerpackat, för i morrn åker jag till Quiltbiten i Uppsala och syr "spiralväskor". Det ska bli skoj, fast jag vet inte riktigt vad man ska använda dem till... kanske pennfodral? eller kanske man kan ha thermovadd och det kan bli en flaskväska för att hålla kyla/värme?...vi får se. Man behöver ju inte veta vad man ska ha allt till, eller hur? I vilket fall som helst så är det alltid skoj att fara i väg på syträff. Återkommer med ev. resultat i morgon.
~ * ~ * ~ * ~ * ~ 
Nu är det bara 14 dagar kvar tills vi får hämta hem våran lilla Eydis.
(ljög lite förresten...jag har ju sytt en sovkudde till Eydis idag...)
Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar