9 april 2010

invigning...

Idag har jag varit på Quiltbitens invigning av sin nya butikslokal. Vi (Matilda, hennes mor, min svärmor och jag) var där kl.13.00 och det var redan massor av folk... hela butiken var fylld . Jätteskoj för Kristina och jag önskar henne Lycka Till i nya lokalen.
Det fanns en hel del att fynda av tyger med superbra pris. Lite andra lockpriser fanns också. Handlade man för 200.- så bjöds man på ett rykande färskt väskmönster. Inte var det såå svårt att komma upp i den summan. Jag klarade det galant, skulle gärna handlat mer men tror jag åker tillbaka en annan dag när det är lite färre folk i butiken.
Jag tror att Kristina får det bra i nya lokalen, där fanns bra ytor för att hålla kurser också. Men jag måste säga att jag trivdes bra i den gamla lokalen också.
Vad handlade jag då?
Lite Peltex som är ett styvt mellanlägg till sykorgen (ett blivande projekt), lite tygbitar, en "easy scallop" (mall för att göra böjda bårder) och så blev det ett tygkit till Invigningsmönstret.
 Ha nu en riktigt god fredagskväll!  Det ska jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar