22 juni 2010

hemma...

Ja, då är en underbart skoj helg över.
Jag anlände till Luleå tidigt fredag eftermiddag och for sen iväg till vandrarhem och vidare till Brita och gänget i Quilterian. Så skoj att träffa välkända ansikten igen. Efter en del småprat och skratt så ville vi ha nåt att äta... Max finns i närheten så valet blev att åka dit. Det hann bli sena kvällen innan vi blev klara på Max. Därefter var det sovtajm för flera av oss men några tog sig hem till Brita för att, och som Brita själv skriver i sin blogg, få en sängfösare. Efter det så var det verkligen sena natten och vi promenerade tillbaka till vandrarhemmet som ligger ett stenkast från Britas vackra hus.
Lördag... välja projekt, välja tyg, sy, prata, skratta, fika, äta, skratta, inspireras, skratta, sy osv.... hela dagen lång. På kvällskvisten fick vi en härlig sommarbuffé uppdukat och vi njöt av all god mat i vår fina matsal.
Efter det hade vi Visa och Berätta. Så många härliga ting som kan skapas av tyg och symaskin. Något prinsessbröllop hann vi inte med. Men vad gör det när man har så många härliga sykompisar runt om sig. Lördagen slutade inte förrän sena natten den också.
Söndag... snabbt till symaskinen igen, något ska man väl hinna få klart ... sen måste man ju titta på tyger igen, köpa lite, nya idéer har fötts, sy  lite... osv. Tyvärr tar ju helgen slut (alldeles för fort) och det är dags att packa ihop.
Söndag eftermiddag, allt är över och jag åker till vandrarhemmet. Packar och stuvar så gott jag kan. Resväskan är i minsta laget trots att jag köpt en större. Slänger mej på sängen och somnar tidigt...och sover gott hela långa natten.
Måndag förmiddag tar jag en tur med bilen lite utanför Luleå och sen en sväng in till världskulturarvet Gammelstad och dess Kyrkstad.
Sen bar det iväg hemåt med flyget på eftermiddagen.
Borta bra med hemma bäst... nu återstår att sortera bilder och "göra färdigt" så jag har något att visa upp. Kika gärna in på Lottas och Britas zoominsidor. Dom har varit snabba och redan hunnit lägga ut lite bilder.
Nu ska jag försöka komma in i vardagen här hemma igen. Bilder från mej kommer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar