27 juni 2010

vad är det som går och går...

... och aldrig kommer till dörren? Jo, förr sa man väl att det var klockan. Men just idag skulle jag vilja säga att det är min symaskin. 640st 2½"-bitar har blivit ihopsydda 2x2 till 160 småblock. Dessa ska så småningom sys ihop 2 o 2 till block med 2x4 till 80 lite större block. Efter det så ska 160 remsor sys på varsin sida av alla dessa block... låter det som om det kan bli nå´t? Jag hoppas det. Så här ser det ut just idag:

Återkommer med fortsättning.
Innan jag slutar för idag så måste jag tipsa om en rolig bok att läsa så här i sommartider: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Skriven av Jonas Jonasson.
En jätterolig bok som spänner över historien i etthundra år med många oväntade händelser och många skratt. Tack Lule-tjejer som tipsade!
Ha dé!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar