4 juli 2010

en utmaning...

...är en utmaning är en utmaning. Jag fick en frivillig utmaning från Maja häromdagen och när jag såg tyget visste direkt vad det skulle bli . Men så ska jag "krångla till det ytterligare... inga tyger får köpas, bara det som jag har hemma får användas. Hmm... och visst har jag tyger, i massor!. Men räcker de , ja man kan fundera, för trots att hyllorna är fulla så blev det knivigt att hitta lämpliga bitar. Utmaningen blir alltså en utmaning i att få ihop tyger som passar och att det räcker. Ingen stor sak jag gör men likafullt så får jag pussla, det blev också på håret att utmaningstyget räckte. Men  nu tror jag att jag får ihop det ganska skapligt. 
Utmaningstyget var ju verkligen en utmaning i sig, tycker jag. 
Jag tror inte att jag skulle köpt det tyget själv även om det är fräscht men jag brukar tycka att det är svårt med "stormönstrade/tema"-tyger, så som sagt... en utmaning är en utmaning är en utmaning!!
Tidsfristen är t.o.m. 20 augusti så någon bild på skapelsen kommer inte förrän efter det datumet
Idag ser det ut för att bli ännu en varm dag. 
Kanske jag tovar lite, skönt att kunna vara ute då eftersom det är lite blött att tova.
Ha det gott i värmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar