11 juli 2010

inköp i Mora...

... ja, för självklart blev det lite inköpt när vi var på utställningen i fredags. Där var ju som sagt en minimässa. Tänk att man alltid något som fattas hemma i tyg och tillbehörslagret.
Som jag skrev igår gjorde jag ju dalahästsmycket. Där köpte jag också lite pärlor i "lös vikt" för att göra hängen till blixlåskläppar. Kan vara skoj att utsmycka nessar och väskornas dragkedjor. Vi får väl se hur jag lyckas att tillverka sådana så småningom. Av Quilteliv köpte jag ett mönster på en väska som lätt görs om till ryggsäck, till det blev det också ett tygkit i mörkgröna härliga tyger + ett par trådrullar av favoritmärket Aurifill, en bit dekorband.
Av Canvas så köpte jag färdiga tygark att använda i skrivaren. (lite lat får man vara ibland) Annars brukar jag göra själv enligt min beskrivning som du kan hitta på webbdisken här ovan. Av Canvas så blev det också "ostväv", stämplar och ett par paintsticks.
Av Quiltstugan i Sala blev det bara en härva illgrön snodd som kan vara bra att ha. Ja, det var faktiskt allt... och det lät ju inte särskilt mycké!?
Pust!... Idag är det på tok för varmt. Dom pratar på radion om att det kanske blir rekordvärme och att gamla rekordet får ge vika. 38 grader ska visst vara det gamla rekordet i Stockholm, just nu har vi 33.4 grader här på vår väderstation. Tror jag går till symaskinen.. där är skugga och ganska behagligt. Glöm inte att fylla på väskeförrådet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar