10 augusti 2010

det går framåt...

Idag har jag sytt vidare, jag har kommit en bit till på mina gula rutor. Så här ser det ut idag :
Det syns väl ännu ingen större skillnad men jag har iallafall sytt på bruna remsor på var sida om blocken. Nu börjar hopsättningen och då ska väl ett tydligare resultat kunna visas upp. Kanske jag hinner påbörja ikväll...
Annars så är årets tvåltillverkning igång , jag är inne på tredje varianten nu. Imorgon gör jag ännu en, då blir det ren olivtvål. Bilder på tvålarna kommer senare. 
De måste ligga och mogna ett par dagar, nästan som att göra ost
Dagarna rusar iväg nu, snart är det dags att återgå till jobbet. På måndag är det dags. Det är väl med blandade känslor man går tillbaka. Visst har jag ett jättebra jobb och mysiga arbetskamrater. Meeen, tänk vad härligt att kunna få vara hemma och pyssla med sånt som annars kommer i sista hand under arbetsåret. Fast å andra sidan är det bra att få lönekuvertet också.
Nä, nu ska jag ut med Eydis, bushunden.
Ha de´!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar