29 augusti 2010

fotoutmaningen

Nu är det dags igen, vi har kommit till sista veckan i augusti. 
Så här ser det ut utanför mitt skrivbordfönster idag:

Inte så stor skillnad men äppelkorgarna är fyllda och ska ut i skogen till djuren. Tänk att det alltid är för mycket äpplen. Ändå har vi inte alls så många äppelträd kvar som dom hade tidigare här på gården. Nu är det "bara" 9 träd kvar men jag tror det funnit ytterligare 10 till tidigare. Vad gjorde de med alla äpplen tro?? Jovisst, vi använder mycket äpplen här på gården, vi äter, mosar, fryser in, torkar, ger bort och utfodrar hästarna... men det blir ändå en massa över.
Så här såg det ut i slutet på juli:
Som sagt, inte så stor skillnad. Men det har växt en del sen i juli. 
Regnet återkom och det har varit varmt och fuktigt.

 Av sömnaden har det inte blivit ett dugg. Vet inte vart tiden tar vägen egentligen... nu är det söndageftermiddag och det är dags för lite mat. Kanske, kanske kommer jag till symaskinen senare.
Jag funderar att hoppa på en utmaning som Maja hittat på åt oss bloggare. Kolla på hennes vackra blombilder. Det blir fler och fler som vill delta och i morse hade också Brita laddat upp en massa superfina bilder från sin blomstrande trädgård. Kila över och beundra bilderna.  ...snart så kanske det är dags för mej att besluta om jag ska delta eller inte.  Som Pialuttan uppmanade mej: man kan ju "palla" lite... och nu finns det två ställen där jag vet att det finns fina blommor. 
God fortsättning på söndagen, allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar