22 augusti 2010

igång med Luleåutmaningen...

Nu så är jag i full fart med att sy på utmaningen från Luleå-träffen.

Vi fick fem blommiga tyger i olika färger. Dessa ska användas + att två valfria tyger i fri mängd kan användas.
Jag sydde klar min topp klar igår!
Det känns verkligen skönt, jag vet ju att det blir jobbigt att komma igång o sy på kvällarna efter jobbet. Och tiden, ja, den rinner iväg. Nu känner jag mej sporrad att lägga ihop med vadd och baksida och quilta ihop. Resultatet visas jag inte förrän i oktober när utmaningen ska vara klar.


Vädret... ja, idag känns det som om hösten är på väg. Äntligen lite högre luft och fukten är som bortblåst... nu trivs jag .
Här är en blombukett från i midsomras.
Snart har vi färgsprakande löv i träden igen.
Ha en bra söndag, nu ska jag ut med hunden o kolla om vi hittar lite svamp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar