4 augusti 2010

inköpen...

Inköpen från Islandsresan är nu fotade o klara. En islandströja, modell kofta, fick följa med hem. Till den köpte jag också ett pannband. Tröjan är brun för att även den ska matcha Islandshunden Eydis. Jag tror det är så det ska vara på hundutställningar... sådan matte sådan hund
Så mycket tyg blev det inte inköpt. Vet inte om jag törs säga det... men jag hade nog större förväntningar på quiltbutiken Virka. Inte är den så himla stor! Visserligen är butiken i två våningar. Övervåningen inrymde en  inredningsbutik och en traditionell tygbutik. Undervåningen bestod av Virka och lagerutrymmen. Innehavaren är nog väldigt förtjust i Thimbleberries-tyger. Inget fel på dem, det kändes bara som om hela butiken var fylld av enbart sådana... säger jag, som gillar färgstarka tyger. Inte många "bra att ha"-saker fanns det, mest tyger. Jag frågade om Virka fortfarande räknades som en av de större quiltbutikerna i Europa? Svaret var att Virka är den största i Europa (jag tvivlar), och världens 2:a största... men det är inte jag säker på efter att ha sett bilder får USA-besökade kviltare från Sverige.
Jag frågade också efter mönster från Island. Tyvärr sålde inte Virka några utan tipsade mej om butiken Föndra istället. Vi åkte dit och det visade sig att de hade några Disa-mönster kvar. Den butiken inriktar sig numer på scrapbooking istället.
Vad som var synd för mej är att designer Disa tydligen finns på i norra Island, i Akureyri, Islands andra största stad. Där finns också en quiltbutik... som jag naturligtvis missade. Hade ju varit väldigt skoj att besöka den också. Men... jag är jättenöjd med vår Islandresa som genomfördes utan några som helst problem. Allt klaffade, flyg, bil, boende...
Nu är alla bilder ordnade av dem som jag gör offentliga och lägger ut här. 
24 stycken monterade bilder, här hittar du dem
Om du orkar kika!;-)
Ha dé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar