18 augusti 2010

jag har varit på stan...

stan i det här fallet är Norrtälje. Alldeles tillräckligt för mej... Jag tänkte prova på att virka sådana blommor som jag hittade på den här bloggen för ett tag sedan. Inte brukar jag virka men lite garn har jag sedan gammalt, men en virknål saknade jag och måste köpa. Jag for iväg till garnbutiken och där hittade jag så söta garnnystan också, har ni sett:

Jämför med virknålen! Tycker man kunde säga att det var garnnystan till Barbiedockan , om man nu hade en sådan. 10 gram är det i varje nystan så det var perfekt för mej att komplettera med några glada färger. Nu när jag har allt material återstår bara att försöka virka någon blomma också.
* * * * *
Annars så har jag klarat av hela tre arbetsdagar och nu har jag kommit in i rutinerna igen. Det är lätt att "lägga av" sig under sommaren. Som tur är så är jag ju inte ensam om att känna så... jag tror alla mina arbetskompisar känner lika.
Min bruna/gula topp har fått bården ditsydd och det lutar åt att jag kviltar den själv så småningom. Jag har också kommit på hur jag ska göra med mina tyger som tillhör Luleå-utmaningen. Till dessa fick jag kompletterande tyger från USA och det blev perfekt ihop med Luleå-tygerna. Så nu är det bara att sätta igång med den utmaningen också... synd att man jobbar ... ja, ni ser att inspiration och skaparglädje kommer igång när tiden inte finns! Fast en o annan helgdag ska man väl kunna gasa med symaskinen lite.
Nu är det dags för en uppfriskande hundpromenad. Ha det gott i stugorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar