20 augusti 2010

Majas utmaning...

...äntligen har det då blivit dags att få visa vad som blev av utmaningstyget som jag fick av Maja i början av juli. Vi var 5 tjejer (Evaj, Ullis, Pialuttan, Wivi och så jag) som Maja delade ut tyget till.
När jag fick tyget visste jag på en gång att jag ville sy en kasse av det. Jag hade sett en bra modell i en av Lise Bergenes böcker "Lappegaver". Nu äntligen skulle det bli av att sy en. För att göra utmaningen ännu krångligare så bestämde jag mej för att inte köpa något till kassen. Nu är man ju en tygsamlare och tror att det finns tyger så att det räcker i hyllorna... men ack vad fel man kan ha ibland. Tyg finns men inte rätt färg och i rätt mängd... men skam den som ger sig. Jag har skarvar och pusslat och tror jag fått ihop det skapligt. Vad tycks:
Just här på bilderna blev färgerna något konstiga... tror att det var kväll när jag fotade. Nåväl, brunt och blått skulle jag ha emellan. Jag hittade två bruna tyger som passade bra och en liten bit blått. Började att skära till snäcktyget...hjälp, det räckte förstås inte...vad göra? Hittade ett väldigt färgstarkt tyg som kunde passa att skarva med. Det tyget passade dessutom utmärkt till foder också. Passpoaler skulle det vara på sidorna, blåa tyget räckte inte... letade och hittade en pytteliten bit av en nära nyans av det ursprungsblåa tyget. Det räckte till passpoal och kant på handtagen.Så här blev slutresultatet som var klart redan den 6 juli:
Här kommer färgerna mer till sin rätt. Jag valde att fotade utomhus och lånade hundens sjöstjärna. Jag tyckte det passade bra ihop med väskans tyger men det tyckte inte islandshunden Eydis!
Nu så vill jag bara ge Maja en jättekram och stort tack för att du hittar på bus till oss bloggare. Ett stort tack till mina utmaningskompisar också.
Ha de´!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar