12 september 2010

tränar...

Nu ligger jag i träning. Jag var ju på kurs igår, frihandskviltning hos Kristina/Quiltbiten. Vad det är roligt att frihandskvilta! Det gäller bara att sätta igång, ju mer träning desto bättre resultat. Men det där att "bara sätta igång" är inte så lätt alla gånger. Det är därför jag vill gå den här kursen (som är tre kurstillfällen med läxa emellan)... jag måste får en skjuts att komma igång. Så i dag har jag tränat.
Tycker jag får hyffsat flyt på sömmarna, så här ser några prover ut, självklart visar jag ju bara den som ser bäst ut :
I en paus passade jag på att göra en liten nesse av en provbit:
Så småningom när jag gjort fler prover som ser bra ut så ska jag montera dem till en inspirationsbonad att hänga på väggen. Men det blir en annan dag . Nu känner jag mej nöjd för dagen med sömnad och tänker ta en prommis med vovven. Luften känns ganska kvav här så antagligen kommer det regn senare.
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar