28 oktober 2010

Luleåutmaningen...

... ja, nu har det gått en tid sedan deadline för Luleåutmaningen. Jag tar mej friheten att visa mitt resultat nu. Så här såg det ut med mina tyger, 5 blommiga som var utmaningstygerna och så fick vi lägga till 2 egna i valfri mängd.
Lite svåra tyger, dels inte direkt mina färger (det blåa bredvid det gröna är eg. lila, dåligt foto) och dels så tyckte jag att det gröna var väldigt svårplacerat ihop med de andra färgerna. Men har man gett sig in i leken så... Jag letade rätt på 2 kompletterande tyger. Det blev ett klarblått och ett mörkare grönt. Ganska nöjd till slut med mitt val... men vad skulle jag sy för något?
En picknickfilt? Eller ett barntäcke? Eller en väggbonad? Eller... Nej! Jag kör igång och så bestämmer jag mej under arbetets gång.
Nja, så tokigt blirr det inte! Kanske det ska bli ett barntäcke? Det visar sig att mina block inte räcker till... jag tar istället bort några och får på så sätt ihop en kvadratisk topp. Jag syr på det gröna utmaningstyget som bård och det mörkare tillvalstyget som avslutningskant. Japp, så får det bli.
Så blev jag då klar med mitt bidrag till Luleåutmaningen. En sommarduk "Drömmen om sommaren" som tog hela sommaren 2010 att göra, från idé till färdigt resultat. För att piffa till det lite extra så gjorde jag några yoyo:sar som fick bli blommor i hörnen tillsammans med applicerade blad. Som sagt, ganska nöjd men svåra tyger!
*  *  *  *  *
Nu har jag ännu en utmaning på G. Det är Majas utmaning med tre stycken 5cm remsor. Lite marigt det också, men så ska det vara med utmaningar. Jag är inne på sluttampen där... bara lite handsömnad på avslutningen. På söndag är deadline för den. 

Ha de'...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar