31 oktober 2010

nu é jag klar...

och Maja har redogjort för remsutmaningen. 2 stycken bordstabletter blev det av mina remsor.
Vi fick 3 remsor á 5 cm av Maja och minst 1 men högst 3 tilläggtyger skulle användas. Sen skulle man också ha användning för det man gjorde. Hmm... bara att sätta igång hjärncellerna.
Här har jag valt tilläggstygerna. Känner mej ganska nöjd men byter så småningom ut det gröna till en lite mer grågrönare ton.
Vad gör man med remsor? Jo, jag syr ihop dem och skär itu dem... visst är det ett bra sätt att roa sig på...
Jodå, jag har alldeles klart för mej vad det ska bli. Bordstabletter, 2 stycken räcker remsorna till. Det blev inte många millimeter kvar av remsorna. Tilläggstygerna är "gamla" tyger från gömmorna och tidigare var det ju poppis med fatquarter. Inte räcker dom långt... Max tre tyger var ju tillåtna så till avslutningskanten blev det till att skarva. Precis på millimetern räckte tyget! För att få lite mer liv på ytan så valde jag att göra några blomapplikationer. Så här blev då hela härligheten:
Nu blir det till att röja lite bland tygerna, det ser ut som ett bombnedslag i syrummet. Jag har "rotat" fram alla gamla fatquarters och bestämt mej för att skära ner dem till remsor... så, alltid har man något att göra.
Ha en skön fortsättning på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar